Sunday, January 25, 2015

академия за вампири aka i'm dead

винаги ми става тъжно, когато някоя поредица свършва. особено поредица, която обичам с цялото си сърце и всички герои са прекрасни. 
описанието за първата книга направо ще го копирам от goodreads, защото ако тръгна аз сама да обяснявам за какво се разказва, ще се проваля геройски. 
Академията „Св. Владимир” не е училище като всяко друго. Скрита дълбоко в горите на щата Монтана, в нея се обучават млади вампири и техните бъдещи пазители - дампирите.

Две раси вампири населяват нашия свят. Едните, мороите, са смъртни и владеят магиите със земни елементи. Другите, стригоите, са неживи и зли – хранещи се с невинни жертви. Дампирите – полувампири, полухора, са посветили живота си на мороите като техни пазители.

Лиса Драгомир е моройска принцеса. Тя е смъртен вампир с рядка дарба и неразрушима връзка със земните магии. Лиса трябва да бъде защитавана на всяка цена от стригоите: най-опасните и всяващи страх вампири – тези, които никога не умират.

Роуз Хатауей е дампир и най-добра приятелка на Лиса, обучаваща се да бъде неин персонален пазител.

Страхът е принудил двете най-добри приятелки да избягат от „Св. Владимир". И сега, след две години на свобода, те са заловени и върнати обратно в академията. Роуз трябва да продължи своето обучение за пазител, а Лиса да се завърне към социалния живот на кралските фамилии на мороите. Но зад тежките железни врати на академията техният живот е дори в по-голяма опасност отколкото навън, защото стригоите са винаги наблизо...


само преди около ден завърших последната книга и се смях и поплаках малко, защото краят е прекрасен, макар че има някои въпроси, които не получават отговор. но причината за това е, че авторката има и друга поредица за същия свят и тези проблеми се решават там. касандра клеър стайл. 
роуз е една от любимите ми герои, тъй като е толкова саркастична, честна и бадасс ас фък. винаги е адски загрижена за лиса и двете са толкова кют. 
а лиса просто е ангел. богиня. too perfect for this world. с русата си коса и зелени очи *кхъм, моите са зелени, кхъм*. а и е последната от рода си и малко ми напомня на денерис. 
по принцип не харесвам вампири, но правя голямо изключение за тази поредица и тези вампири, тъй като ришел мийд ми плени душата. пише адски увлекателно и не искаш да оставиш книгата, а да четеш и четеш и четеш, докато не стигнеш до последната страница. и после идва разочарованието, че книгата е свършила и веднага искаш да си купиш следващата. 
искам искрено да благодаря на сиел, че ме накара да прочета "академия за вампири", защото иначе нямаше да разбера колко бадасс са роуз и лиса и колко прекрасни са дмитрий и ейдриън и кристиан и мейсън и еди. to many perfect characters.
спойлер най-много шипвам майката и бащата на роуз спойлер
знам колко cheesy звучи заглавието на поредицата, но ви обещавам, че книгите не са никак cheesy. е, понякога са, но както и да е. всъщност има много дийп и дарк моменти, на които трябва да станете свидетел, за да разберете болката ми. обичам автори, които могат да ме накарат да чувствам болка от твърде много любов. 
по-горе споменах ейдриън, който е асдфгхйкл прекрасен и идва във втората книга. и всъщност взима по-голямо участие във втората поредица "кръвни връзки", което е една от главните причини защо ще започна и нея. още от появата му знаех, че ще го обожавам, защото беше перфектен от първата секунда. 
оф, не знам какво повече да кажа и винаги става така. не мога да намеря правилните думи, с които да опиша любовта си. просто... прочетете проклетата поредица.

2 comments:

  1. Най-накрая някой, който споделя чувствата ми около тези книги. Зин, това ми е една от любимите поредици! През цялото време тайно се надявах Роузи да избере Ейдриън, въпреки че знаех, че ще е Димитрий още от първата книга. Имам чувството, че още не съм готова да започна Кръвни връзки.

    ReplyDelete
    Replies
    1. роуз и ейдриън са ми brotp и не искам да са заедно, но адски много шипвам дмитрий с роуз. аз искам да прочета "кръвни връзки", но малко ме е страх от това, че ще трябва да прочета още 6 книги. оф.

      Delete